Alla inlägg under maj 2009

Av Ida von Rosen - 29 maj 2009 11:53

Igår hämtade jag ut ett paket med kanintyg från JNY design. Den här omgången bestod av tre varianter av gul interlock, röda, bruna och blå kaniner. Lilla S var med när jag öppnade:

-Åh, mina kläder!

-Det är tyg. Var det fint!

-Åhhh, mitt tyg!

sa han samtidigt som han la sig på det och kramade om tyget.

Av Ida von Rosen - 17 maj 2009 20:40

Jag nämnde det i inlägget "invigning av overlocken", men här är bildbevis också på fyra stycken "bebistrasor" som funkar till det mesta; tvättlappar, blöjinlägg, kräkstrasor... Säkert disktrasor också.


Av Ida von Rosen - 9 maj 2009 21:18

Vi flyttar om 1,5 månad och jag har börjat packa mina tyger. Det är en del... Just nu har jag 1 kartong med trikåtyg och en kartong med klädstuvar (kläder som kan sys om till annat) och stora stuvar. Jag har nästan lika mycket trikåtyg kvar på golvet. Det kommer säkert behövas 3-4 kartonger till (vävda tyger *2, syntet&fleece, mindre stuvar).


Sen på kvällen gick lilla S in och kissade bland alla tyger. Håll tummarna för att det aprikosfärgade sidentyget håller för maskintvätt. Flytt och blöjfriträning går inte ihop.

Av Ida von Rosen - 4 maj 2009 21:13

Nu har jag praktik i skolan. Det betyder att jag är hemifrån mellan 8 och 17 varje dag. Sen är det middag, lägga barnen och sen är jag slut. Ingen tid för pysslande här inte. Så himla trist när man har en ny, fantastisk maskin att sy med.


Jag lever iaf.

Ovido - Quiz & Flashcards