Alla inlägg den 16 april 2008

Av Ida von Rosen - 16 april 2008 22:47

Första inlägget på bloggen får bli en disktrasa. Jag blev inspirerad av andra stickade disktrasor på www.sjalbarn.se och stickade mig en egen. I vanliga fall använder vi linnedisktrasor från Växbo lin, och även den här är i linne. Lingarnet kommer från Garnstudio/Drops och är underbart fint. Jag upptäckte dock snabbt att det inte var nåt vidare samarbetsvilligt garn, det var hårt och strävt, men samtidigt glatt att sticka i, definitivt inte nåt nybörjargarn (och jo, jag räknar mig som nybörjare fortfarande efter 1,5 års stickande). Skönt då att det gick så snabbt ändå.


Disktrasan blev klar 1/4, och på bilden är den otvättad, okrympt och oanvänd. Nu efter drygt två veckor är maskorna tätare och den är inte lika glansig och ojämn.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards