Alla inlägg den 8 februari 2009

Av Ida von Rosen - 8 februari 2009 23:43

Jag skickade iväg leksaksmat till min mottagare den här gången eftersom temat var "Leksaker". Det var kul, men lite pilligt.


Smörgås med ost

Smörgås med ägg och kaviar

Pepparkakor med glasyr

Jordgubbar.


Jag är helt klart mest nöjd med ägg- och kaviarmackan och jordgubbarna. Mina barn ska få likadant, men jag funderar på att göra äpplen och päron också. Nån som vet om man kan få tag på melerad filt i röd/gult eller grön/gult?

Av Ida von Rosen - 8 februari 2009 23:35

Vi har satt upp hyllor i syhörnan och alltså var jag tvungen att rensa där. Jag hittade en massa UFO'n som jag egentligen vissta fanns men liksom hade förträngt. Nu ikväll har jag fixat några enkla projekt.


1. Resår i bensluten på mina nya jeans. Jag förstår inte varför inte HM kan sälja kortare byxor än 32''. Nu fick jag snygga puffbyxor iaf.


2. Kanal och resår i ett par gamla, alldeles för breda, muddbyxor. Prickig trikå från Krabat. Jag tror att mudden är därifrån också.



3. Fållat mellanlagret i prinsesskjolen från våren -08. Eftersom jag vet att tyget blir fult när jag syr i det, trådarna dras och det blir inte bra, så bestämde jag mig för att smälta kanterna istället. Det blev bra.



4. Axelremmen på en luddig väska. Axelremmen hade släppt på ena sidan. Bara att sy fast igen; mellan 2 lager långhårig lila syntetpäls. Det gick faktiskt bra.


Nu har jag "bara" en kasse ufon till. Mest är det små lagningar eller detaljer som ska fixas.Inga stora jobb, men lite tråkigt att utföra.

Ovido - Quiz & Flashcards