Alla inlägg den 11 juni 2009

Av Ida von Rosen - 11 juni 2009 10:22

Igår kväll, till filmen "Maurice" (rekommenderas!) stickade jag klart provlappen. Såklart glömde jag att byta stickor efter halslinningen, så när jag mätte stickfastheten till 23 m/10 cm blev jag lite fundersam. Men när jag kom på det var det bara att byta stickor och sticka en bit till. Men stickor 4,5 till garnet fick jag en stickfasthet på 20 m/10 cm. Jämnt och bra att räkna på. Det som förvånade mig var att jag stickade hårt, jag som alltid har trott att jag stickar löst. Där ser man.


Garnet som jag använder heter Asia och är köpt hos Lienes design. Det består av 50 % bomull och 50 % bambu. Det är supermjukt och otroligt lättstickat. En extra bonus är såklart det humana priset; 19 kr/nystan (50 g).

Ovido - Quiz & Flashcards